صندوقچه

درود بر همه دوستان، من خبرنگار اقتصادی و گردشگری هستم با توجه به رشته تحصیلی و همچنین علاقه خودم سعی می‌کنم مطالب اقتصادی و گردشگری نوشته شده توسط خودم را برای مطالعه شما بزرگواران منتشر کنم.

چاینا ساترن بالاتر از جال پرواز کرد
نویسنده : عماد عزتی خراسانی - ساعت ۱٢:٤٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۳/٢٩
 

شرکت هواپیمایی چین جنوبی (CHINA Southern) رفته رفته به یک شرکت بسیار بزرگ در قاره آسیا تبدیل شده.

شرکت هواپیمایی CHINA Southern که از ابتدا به عنوان یک شرکت محلی تاسیس شده بود رفته رفته به یک شرکت بسیار بزرگ بین المللی در صنعت حمل و نقل هوایی از نظر تعداد مسافر در آسیا تبدیل شده است، البته این مقام پس از یک رقابت شدید با شرکت هواپیمایی ژاپن یا JAL برای شرکت CHINA Southern به دست آمده است.

این شرکت هواپیمایی توانسته در سال 2008 میلادی رکورد 24/58 میلیون مسافر در سال را به دست آورد و رقیب خود یعنی شرکت هواپیمایی ژاپن را پشت سربگذارد.

طبق گزارش کانال اخبار آسیا از شهر گوانگجو شرکت هواپیمایی چاینا ساترن اعلام کرده که تا سال 2010 میلادی با رشد 13 درصدی مسافر روبرو خودهد شد و رکورد 75 میلیون مسافر در سال را به دست خواهد آورد البته مدیران این شرکت اعلام کرده اند که این رکورد پس از یک برنامه ریزی بسیار دقیق و حساب شده تیم مدیریتی شرکت برای شناسایی مقاصد و کشور های پرسفر ایجاد شده و همچنین قیمت گذاری بسیار دقیق این شرکت روی بلیط ها و ارایه خدمات بسیار مناسب با کیفیت بالا از دلایل اصلی این موفقیت بوده.

از سوی دیگر این موقعیت به این دلیل به دست آمده که شرکت هواپیمایی ژاپن چندی پیش دچار مشکلات اقتصادی بوده به همین دلیل بسیار از پروازهای خارجی و داخلی شرکت هواپیمایی ژاپن از دست رفت و مسافران آن به شرکت هواپیمایی چاینا ساترن روی آوردند و باعث استحکام موقعیت این شرکت در صنعت حمل و نقل هوایی جهان شدند.

به گفته این مسئولان شرکت هواپیمایی ژاپن در سال 2008 میلادی به دلیل برخی مشکلات مالی 40 درصد از مسافران خود را در سطح بین المللی از دست دادو همین موضوع بهترین و طلایی ترین موقعیت را به شرکت هواپیمایی چاینا ساترن داد تا بتوانند توانایی خود را در عرصه صنعت بین المللی حمل و نقل هوایی به نمایش بگذارد.

Travel time

December 2010

عکس ها: تزئینی


 
 
رابین هود دوباره در ناتینگهام پول ساز شد
نویسنده : عماد عزتی خراسانی - ساعت ۱٢:٤۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۳/٢٩
 

در طی اکران دوباره فیلم تاریخی رابین هود در ماه می 2010 میلادی شهر ناتینگهام و مناطق اطراف این شهر به عنوان مرکز توجه گردشگران و توریست های داخلی و خارجی انگلستان قرار گرفت.

این گردشگران و بازدیدکنندگان همان کسانی هستند که به تاریخ و مشاهیر جهان و بخصوص انگلستان علاقمند بودند.

به همین دلیل و با توجه به رشد بسیار چشمگیر گردشگران خارجی و داخلی در این مناطق اداره مرکزی صنعت گردشگری بین المللی انگلستان این ماه را به عنوان ماه رابین هود در ناتینگهام نامگذاری کرد. از سوی دیگر کاخ تاریخی ناتینگهام درهای خود را به روی بازدید کنندگان گشود و نمایشگاهی با عنوان رابین هود برپا کرد، که طی برگزاری این نمایشگاه انواع محصولات و صنایع دستی مربوط به زمان رابین هود و نمادهای آن زمان نیز به فروش گذاشته شد. این نمایشگاه از سوی بازدیدکنندگان با استقبال بسیار گسترده ای روبرو شد و یادبودهای خوبی در دل آنها و کودکانشان برجای گذاشت.

به گفته برخی از بازدیدکنندگان شهر غارها بهترین قسمت این نمایشگاه بود و کاملا محیط سیاه چاله های آن زمان را نشان می داده. با توجه به این رشد گردشگران دولت انگلستان سعی کرده که از علاقه مردم به شخصیت اصلی این فیلم یعنی رابین هود به نفع جذب حداکثر گردشگر به این منطقه استفاده کند بنابراین از 13 ماه می سال 2010 میلادی این فیلم به صورت اختصاصی در استرالیا نیز به اکران در خواهد آمد و درست طبق نظر کارشناسان این صنعت در انگلستان، پس از اکران موفق این فیلم بسیار از تماشاگران تمایل داشتند از نزدیک به محل زندگی این اسطوره تاریخی انگلستان سفرکنند و از زاویه ای دیگر به بررسی زندگی او بپردازند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این اقدام هوشمندانه مرکز گردشگری انگلستان توانسته درآمد خوبی را برای صنعت گردشگری در این منطقه به ارمغان بیارود.

Travel time

May2010


 
 
رشد صنعت گردشگری در مراکش
نویسنده : عماد عزتی خراسانی - ساعت ۱٢:۳٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/۳/٢٩
 

مدیران صنعت گردشگری مراکش امیدوارند که این کشور به موقعیت مناسب و ایده آلی در صنعت گردشگری دست یابند. طبق اعلام مقامات مسئول صنعت گردشگری کشوری مراکش پس از برگزاری کنفرانس بین المللی صنعت توریسم و گردشگری در شهر مسکو، دست اندرکاران و مدیران ارشد این صنعت اعلام کردند که طی دو سال آینده به موقعیت مناسب این صنعت در مراکش دست یابند .

طبق نظر این کارشناسان پتانسیل بسیار مناسب این کشور و امکانات بسیار خوب آن برای رشد این صنعت در کشور مراکش به این مدیران امکان خواهد داد تا مراکش را به موقعیت بسیار ممتازی در صنعت گردشگری در سطح جهان برسانند و موقعیت خوبی برای این صنعت در کشورشان به ارمغان آورند.

طبق اعلام مدیران صنعت گردشگری از مراکش در این کنفرانس صنعت گردشگری یکی از مهمترین صنایع پردرآمد کشور مراکش است بنابراین هرچه بتوان رونق بهتری به آن داد شاهد رشد و شکوفایی بیشتری در کشور خواهند بود.

همچنین این مسئولان معتقدند که همگام با توسعه صنعت گردشگری در این کشور باید تحولات زیربنایی هم در قسمت مدیریتی این صنعت در کشور مراکش اجرا شود و در راستای شکوفایی صنعت توریسم مدیریت سنتی از این جامعه رخت برکند.

به گفته بسیاری از این متخصصان این صنعت در کنفرانس مسکو صنعت گردشگری در کشور مراکش به یک صنعت سنتی تبدیل شده که این موضوع یعنی مرگ تدریجی برای این صنعت در کشور مراکش که البته صنعت گردشگری یک صنعت بسیار مهم در این کشور شناخته شده است، بنابراین این تجارت بسیار بزرگ جهانی نباید به روش های سنتی و ناکارآمد در کشور مراکش اداره شود و نیازمند سیستم های نوین خواهد بود.

طبق دستورالعمل تصویب شده در این کنفرانس مدیران این بخش ومسئولان دولتی کشور موظف شده اند که برای رسیدن به این هدف به سرعت نسبت به شناسایی های موقعیت های گردشگری در این کشور و بررسی نقاط ضعف و قوت آنها اقدام نمایید و طی یک فرایند 2 ساله راه را برای رسیدن به موقعیت مناسب این صنعت پرسود جهانی را هموار سازند.

Travel time

November 2010