صندوقچه

درود بر همه دوستان، من خبرنگار اقتصادی و گردشگری هستم با توجه به رشته تحصیلی و همچنین علاقه خودم سعی می‌کنم مطالب اقتصادی و گردشگری نوشته شده توسط خودم را برای مطالعه شما بزرگواران منتشر کنم.

دیابتی ها بخوانند
نویسنده : عماد عزتی خراسانی - ساعت ۸:۱٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٤/۸
 

متاسفانه امروزه به دلایل تغییراتی که در شرایط زندگی ما و زندگی شهری ایجاد شده امراضی چون دیابت شیوعی چشمگیر داشته است و بسیاری از مردم دچار این بیماری شده اند و برخی از آنها مجبورهستند روزانه مقدرای دارو مصرف کنند تا بتوانند سطح قند بدن خود را کنترل کنند و روند آسیب های ایجاد شده به دلیل این بیماری را به بدن خودشان به حداقل برسانند.

اما شاید بتوان به جای خوردن داروهای رنگارنگ یا تزریق برخی داروها بتوان با کمکی تغییر در روند زندگی و تغییرات عادات خوراکی خود از بروز این بیماری جلوگیری کرد. طبق تحقیقات گسترده ای که در این زمینه به وجود آمده متخصصان علوم تغذیه توانسته اند تعدادی از مواد خوراکی که در کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت یا کنترل این بیماری را شناسایی کنند و طبق گزارشی رسمی منتشر کرده اند .

این محققان می گویند بسیاری از خوراکی های طبیعی در این زمینه برای بدن بسیار مفید هستند که اکثر این مواد در آشپزخانه ما موجود است اما توجه کافی به آنها داریم بنابراین گزارش این محققان چندین توصیه برای بیماران دارند .

محققان می گویند مصرف گوشت ماهی حداقل هفته ای دوبار باعث پیشگیری از بیماری دیابت نوع 2 می شود بنابراین با خوردن حداقل هفته ای دوبار گوشت ماهی می توانید تقریبا 25 درصد خطر ابتلا به این بیماری را از خود دور کنید.

 از سوی دیگر این محققان اشاره دارند که مصرف چای سیاه بعد از خوردن غذا می تواند سطح قند خون را کنترل کند این درحالی است که اگر بعد از صرف غذا آب بنوشید دقیقا برعکس عمل کرده اید و سطح قند خون خود را بالا برده اید. تفاوت این دو حالت تقریبا 40 درصد است یعنی وقتی بعد از غذا چای می نوشید سطح قند خون خود را 40 درصد پایین تر از وقتی که آب نوشیده اید نگهداشته اید.

اما همگی این محققان با اتفاق نظر معتقدند که خوردن صبحانه کمک بسیار مفیدی برای پیشگیری این بیمار است طبق این گزارش کسانی که صبحانه خود را بطور کامل و مفید می خورند تقریبا 50 درصد کمتر دچار مشکلات ناشی از قند خون می شوند و مهمترین توصیه آنها این است که سعی کنید مقدار زیادی فیبر را در وعده صبحانه خود استفاده کنید تا از چسبیدن کلسترول به دیواره رنگ های خونی جلوگیری کرده باشید.

در انتهای این گزارش از دارچین به عنوان انسلین طبیعی یاد شده است طبق تحقیقات این محققان دارچین دارای ترکیباتی مثل انسولین است و به کاهش گلوکز خون کمک می کند البته اگر به دنبال لاغر شدن نیز هستید این ادویه خوشبورا بیشتر در غذاهای خود استفاده کنید.