صندوقچه

دوشنبه هر هفته از رادیو اقتصاد موج اف ام فرکانس98 مگاهرتز با شماره تلفن 22652525 و پیامک300003637 از ساعت 05/12 تا 15/13 پاسخگوی پرسش های شما عزیزان در زمینه گردشگری خواهم بود. برای اطلاع از موضوع برنامه هر هفته و مشارکت در آن می توانید به وب سایت رادیو اقتصاد مراجعه فرمایید و با مشارکت در آن در بهبود کیفیت برنامه بنده را یاری نمایید

سیاست های جدید شرکت هواپیمایی استرالیا ایرلاین
نویسنده : عماد عزتی خراسانی - ساعت ٥:۱٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٥/٢٤
 

سیاست های جدید شرکت های هواپیمایی تغییر خدمات گران قیمت هوایی به خدمات ارزان قیمت برای مسافران است. یکی از این سیاست های جدید شرکت های هواپیمایی استرالیا این است که برای جلب مشتریان بیشتر خدمات گران قیمت خود را به خدمات ارزان قیمت تغییر دهد اما با توجه به سابقه بسیار مشهور خدمات شرکت های هواپیمایی مشهور خود اقدام به راه اندازی خطوط هوایی جدیدی با نام های تجاری جدید کرده است.

مدیر مالی شرکت هواپیمایی استرالیا دایمن واستا معتقد است این عمل باعث گسترش مشتریان این شرکت های نوظهور شده است به گونه ای که سرمایه حاصل از این شرکت ها دوباره به شرکت مادر باز خواهد گشت اما از نظر جایگاه تجاری هیچ مشکلی برای شرکت های خوشنام و قدیمی استرالیا وارد نخواهد شد.

واستا می افزاید به عنوان مثال راه اندازی خطوط هوایی جدید بین شهرهای بریسبانه و ملبورن به هونولولو به صورت هفتگی از این دسته خدمات خواهد بود که از اول سپتامبر سال 2010 میلادی راه اندازی شده است این خطوط هوایی در اصل مربوط به شرکت هواپیمایی ملی استرالیا هستند اما با یک نام جدید تجاری اقدام به خدمات دهی به مسافران بین این دو مقصد کرده اند البته با قیمتی بسیار مناسب تر و ارزان تر از شرکت ملی هواپیمایی استرالیا.

از سوی دیگر مدیر مالی این شرکت اعلام می کند که سیاست های جدید ما مبنی بر افتتاح این خط اینگونه بوده که خدمات بین المللی شرکت های جدید و نوظهور با قیمتی مانند خدمات داخلی ما ارایه شوند اما با کیفیتی قابل قبول و رقابت با دیگر خطوط هوایی جهان. او می گوید : این خدمات صرفا به موقع سوار شدن مسافر به هواپیما یا پرواز به موقع نیست بلکه روشهای بسیار نوینی در نظر گرفته شده تا بتوانیم بیشترین میزان علاقمندی به استفاده از خطوط هوایی جدیدمان را در بین مسافران ایجاد کنیم.

با توجه به این سیاست ها یعنی کاهش قیمت تمام شده بلیت برای مسافران ما اقدام به ارایه دو نوع خدمات بیزینس کلاس و اکونومی کلاس کرده ایم. در خدمات اکونومی کلاس مسافران در صورت تمایل می توانند نوشیدنی ها یا وعده غذایی مورد نیاز خود را در هواپیما خریداری نمایند در این نوع خدمات یک بلیت یک سره بین دو شهر با قیمتی معادل 499 دلار به مسافران فروخته خواهد شد. اما در خدمات بیزینس کلاس مسافران هنگام خرید بلیت تمامی مبالغ شامل پذیرایی داخل کابین را نیز پرداخت کرده اند و دیگر نیازی به خریداری چیزی در داخل کابین هواپیما نیست.

این مدیر ارشد شرکت هواپیمایی می افزاید: این برنامه جدید ما براساس تحقیقاتی که در نحوه خدمات رسانی به مسافران در خطوط هوایی چین داشته ایم انجام شده چون این شرکت چندی پیش سیاست مشابهی را نیز به کار گرفته که البته موفق هم بوده است.ک

تراول نیوز

آگوست 2010 میلادی