صندوقچه

درود بر همه دوستان، من خبرنگار اقتصادی و گردشگری هستم با توجه به رشته تحصیلی و همچنین علاقه خودم سعی می‌کنم مطالب اقتصادی و گردشگری نوشته شده توسط خودم را برای مطالعه شما بزرگواران منتشر کنم.

ابتکاری جدید در فرودگاه ابوظبی
نویسنده : عماد عزتی خراسانی - ساعت ۱:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٧/٩
 

با توجه به مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی و توصیه های دینی مسلمانان مبنی بر اطعام روزه داران طی این ماه مبارک، اداره کنندگان فرودگاه بین المللی ابوظبی دست به ابتکاری بسیار جالب جهت تبلیغ دین مبین اسلام و انجام فرضیه های دینی خود زده اند.

مدیران فرودگاه بین المللی ابوظبی به عنوانی یکی از شلوغ ترین و مهمترین فرودگاههای بین المللی منطقه خلیج فارس با برپایی 3 چادر بسیار بزرگ و مجلل مقابل درب خروجی فرودگاه هنگام غروب آفتاب و مراسم افطار از کلیه مسافران ورودی به این فرودگاه پذیرایی می کردند. این چادرها با حمایت مالی تعدادی از هتل های درجه یک و دو این منطقه برپا شده بود و طبق برنامه تدوین شده نه فقط مسلمانان بلکه کلیه افرادی که در ساعات نزدیک افطار از فرودگاه خارج می شدند شامل این برنامه و اطعام می شدند.

مدیران فرودگاه جهت تبلیغ دین مبین اسلام برای غیر مسلمین و علاقمندان که عمدتا از کشورهای غربی وارد کشور می شدند و اطلاعاتی دقیق از مراسم و برنامه های ماه مبارک رمضان نداشتند ، موارد ویژه ای را در نظر گرفته بودند . این برنامه اینگونه بود که بسته هایی به دو رنگ متفاوت تهیه شده بود که یک رنگ مخصوص مسلمین و صرفا حاوی مقداری خوراکی و نوشیدنی برای افطار آنها بود و رنگ دیگر مخصوص غیر مسلمانان بود این بسته ها علاوه بر خوراکی و نوشیدنی حاوی کتابچه ای بسیار زیبا و نفیس درباره دین اسلام و اعتقادات مسلمین بخصوص در ماه مبارک رمضان بود .

برگزار کنندگان این مراسم اینگونه برنامه ریزی کرده بودند که وقتی ماشین ها یا تاکسی های فرودگاه قصد خروج از محوطه را داشتند به تناسب تعداد و اعتقادات مذهبی آنها از این بسته ها دریافت می کردند.

اما در مورد مواد غذایی داخل این بسته مدیر فرودگاه ابوظبی اینگونه سخن گفت: سرآشپزخانه های هتل هایی که اسپانسر اقتصادی این برنامه مذهبی بودند هر روز اقدام به تهیه این بسته ها می کردند البته لازم به یادآوری است که هر هتل به طور جداگانه خود نسبت به بسته بندی این بسته ها اقدام می کرد بنابراین هر کدام از این بسته ها با توجه به محل تولیدشان شامل آرم هتل و نشانی آن بوده بنابراین هنگام تحویل هر بسته به مسافران هم تبلیغی برای هتل می شد و هم نسبت به انجام فرضیه اسلامی اقدام کرده بودند.