ترسیم اینفوگرافی ایده برای کسب و کار اینترنتی

اسم ستون: قهرمان دیجیتال

ایده‌ای خلاق در لتونی

ترجمه از بیزینس مانیتور

رونق کسب و کارهای اینترنتی بخصوص در دوران کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست به صورتی که کارشناسان معتقدند توسعه و افزایش کسب و کار‌های اینترنتی به همان سرعتی که جهان درحال تغییر است ادامه خواهد یافت و به زودی جایگاه بسیار مهمی در تجارت جهانی به خود اختصاص می‌دهند. چون امکانات بالقوه اقتصاد دیجیتال در اروپا و برخی کشورهای پیشرفته بسیار وسیع و مهیاست که می‌تواند صدها میلیارد دلار در رشد اقتصادی مناطق مختلف نقش داشته باشد. اما سئوال اصلی این است که آیا شرکتهای تجاری می توانند تمام بخت خود را در این بازار بیازمایند؟ چگونه می توان هم در این انقلاب دیجیتال شرکت کرد و هم کارآفرین بود؟

این کارشناسان درباره پاسخ به این سئوال‌ها به نحوه مدیریت کسب و کارهای‌اینترنتی اشاره می‌کنند و می‌گویند: «مدیریت در شرکتهایی که در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت می کنند، مدیریت هرمی نیست و بیشتر شبیه کار گروهی است. باید به حرفهای کارمندانتان گوش کنید، و ذهنی باز نسبت به ایده های جدید داشته باشید.».

 این درحالی است که کارگروهی در کسب و کار اینترنتی توانسته باعث موفقیت شرکتی در زمینه تحلیل داده‌ها باشد چون ایده‌ای خلاق با درنظر گرفتن اهمیت داده‌های اقتصادی در کسب و کار امروز در پی تاسیس شرکت اینفوگرام بوده است

شرکت “اینفوگرام” در ریگا، پایتخت جمهوری لتونی براساس ایده ای ساده  یعنی مصورسازی داده ها پایه‌گذاری شده است. به این صورت که  کاربران می توانند بر اساس داده های خود، بطور رایگان نمودار یا گرافیکهای رایانه ای ترسیم کنند و آنها را برای مناسب‌های مختلف خود به‌کارگیرند.  هرچند  حرفه‌ای‌ها یا مدیران شرکت‌هایی که قصد تحلیل فرصتی اقتصادی یا تجاری دارند با پرداخت مبلغی ، به گزینه‌های پیشرفته تر برای ترسیم نمودارهای رایانه ای درسی خواهند داشت.

به گزارش بیزینس مانیتور، اولدیس لیترتز، یکی از سه بنیانگذار شرکت در مورد خدماتی که اینفوگرم ارائه می کند، می گوید: «ما اولین شرکت در سراسر دنیا هستیم که این خدمات را ارائه می کنیم. در حال حاضر دو میلیون مشتری در سراسر دنیا داریم و پتانسیل بازارمان را برای ۱۰ سال آینده، ۱۰۰ میلیون کاربر برآورد می کنیم.»

وی با اشاره به اینکه سرمایه اولیه نزدیک به دومیلیون دلاری شرکت را دو صندوق سرمایه‌گذاری آلمانی و بریتانیایی تامین کرده‌اند می‌گوید: هدف شرکت این بوده که با افزودن زبانهای مختلف به چارچوب نرم افزاریش، جهانی شود.

لیترتز در ادامه می‌افزاید: ارتباط با سرمایه گذاران بین المللی باعث شده است که “اینفوگرام” بتواند از مهارت کسانی که در شرکتهای بزرگ اینترنتی نظیر گوگل کار می کنند، بهره بگیرد و مهمتر از جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران، ارتباط و دانشی بود که آنها به هیات مدیره آورند. به کمک آنها توانستیم تیم اجرایی مان را از شرکتهای بین المللی دیگر و کسانی که در شرکت “گوگل” کار می کنند، انتخاب کنیم.

رینیس زیتمانیس، نماینده کشور لتونی در سازمان “قهرمانان دیجیتال” - «سازمان “قهرمانان دیجیتال” ارگانی است که با دستور کار استفاده بهینه از دنیای دیجیتالی تلاش می کنند تا استفاده از فناوری های دیجیتال را برای رشد اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بین شهروندان رواج دهد»- در کمیسیون اروپاست، در مورد مولفه هایی که در موفقیت شرکتهای دست اندرکار در حوزه اقتصاد دیجیتال دخیل هستند، می‌گوید : این شرکتها باید فعالیت خود را به یک موضوع خاص محدود کنند نه اینکه به قول معروف از این شاخه به شاخه‌ای دیگر بپرند.

وی می افزاید: «بازار دیجیتال، بازار بسیار بزرگی است، اما با تمرکز بر یک موضوع خاص. چیزی که ارزش داشته باشد و مشتری بتواند بآسانی با آن کار کند. خصوصیت سومی هم لازم است: کالایی که ارائه می کنید باید جدید باشد و چیزی نباشد که از قبل در بازار وجود داشته است. این سه ویژگی با هم بازار اروپا و تمام دنیا را برای شما باز خواهد کرد.»

اما اگر قصد دارید شرکتی تجاری ایجاد کنید که صرفا در حوزه دیجیتال فعالیت می کند، یا اینکه بخواهید شرکت خود را به شرکتی اینترنتی تبدیل کنید، نیاز به مقررات و قوانینی را برای راه اندازی دارید.

زیتمانیس دراین باره می گوید: «اولین چیزی که باید بدانید این است که مدیریت در این شرکتها، مدیریت هرمی نیست. بیشتر شبیه کار گروهی است. باید به حرفهای کارمندانتان گوش کنید، و ذهنی باز نسبت به ایده های جدید داشته باشید. باید در تیم خود از کسانی استفاده کنید که مهارتهای دیجیتال و ایده هایی در این زمینه دارند. باید به نظرات مشتریانتان هم گوش کنید.»

وی در پایان می‌‌افزاید: به عقیده من کلید موفقیت شرکت “اینفوگرام”، جهانی فکر کردن  آنها است .

 

/ 0 نظر / 55 بازدید